Hotjar – להבין את האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלך

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
Hotjar נותן לנו כמה אפשרויות כשהחשובות בהן הן האפשרות להקליט בוידיאו את הפעילות של הגולשים באתר והאפשרות השנייה היא לראות על ידי "מפת חום" איפה נמצאת האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלנו - ולקבל מזה תובנות מרחיקות לכת

בתור מנהלי ובעלי אתרים, אין דבר שיותר מעניין אותנו וחשוב לנו מאשר מה קורה באתר שלנו וזה נכון במיוחד כאשר האתר שלנו הוא עסק בעל משמעויות רווחיות עבורנו. במקרה כזה, איכות האינטראקציה של הגולשים עם האתר היא חשובה אם אנו רוצים שהעסק האינטרנטי שלנו יצליח, לכן אנו משתמשים בכלים סטטיסטיים רבים על מנת לצפות ולנתח נתונים ולשפר כל הזמן איפה שצריך לשפר.

 

 

אחד הכלים היותר מתקדמים היום הוא – Hotjar. Hotjar נותן לנו כמה אפשרויות כשהחשובות בהן הן האפשרות להקליט בוידיאו את הפעילות של הגולשים באתר והאפשרות השנייה היא לראות על ידי "מפת חום" איפה נמצאת האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלנו – ולקבל מזה תובנות מרחיקות לכת.

בסופו של דבר, Hotjar מאפשר לנו לדעת:

  • את התנהגות הגולשים באתר שלנו.
  • על מה מקליקים הגולשים ועל מה הם לא.
  • האם משפך הרכישה שלנו באתר עובד? ואם לא איפה נופלים הדברים.
  • אפשרות לעלות על בעיות חווית משתמש.

Hotjar – התקנה באתר

את הוטג'אר ניתן להתקין בכמה דרכים, אך הדרך המומלצת עלינו היא דרך Google Tag Manager ואם עדיין לא התקנתם את התג מנג'ר הנפלא באתר שלכם אז הגיע הזמן, מאחר ובתור אנשי דיגיטל, הוא אחד הכלים החשובים ביותר עבורכם. ההתקנה ב- Google Tag Manager היא פשוטה מאוד. ברגע שאתם פותחים חשבון ב- Hotjar עבור האתר שלכם, אתם מקבלים Hotjar Site ID.

 

 

התקינו תג חדש ב- Google Tag Manager, תג בילט אין מסוג Hotjar Tracking Code, כל מה שתצטרכו זה להכניס לשם את ה- Hotjar Site ID וב- Triggering לבחור ב- All Pages. עכשיו Hotjar מוטמעת באתר שלכם.

Hotjar – איך משתמשים בכלי הנפלא הזה

לאחר שהתקנתם את Hotjar באתר שלכם ובדקתם שההתקנה אכן בוצעה בצורה נכונה (תוכלו לראות זאת על ידי V ירוק שמעיד על כך שהקוד הותקן בצורה הנכונה), הגיע הזמן לעבור לממשק של Hotjar ולראות מה אנחנו יכולים לעשות, כאשר נתרכז באפשרויות המרכזיות של Hotjar מכיוון שהכלי המדהים הזה נותן המון המון אופציות ולא נעבור על כולן עכשיו, אלא נשאיר לכם וחוש החקירה שלכם את הזמן הדרוש לגלות.

אז מה הן אפשרויות גולת הכותרת בהוט ג'אר?

מפות חום ותנועה

מפות אלו יאפשרו לכם לקבל כמה תובנות על האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלכם כאשר האינדיקציה בהן באה לידי ביטוי בסקאלת צבעים תרמית מכחול לאדום – ככל שהצבע יותר אדום כך האזור "חם" יותר – כלומר יש בו יותר פעילות, ככל שהוא כחול האזור "קר" יותר – יש בו פחות פעילות.
המפות מתחלקות לכמה סוגים:

  1. מפות קליקים

    מפה זו מראה לכם איפה מקליקים הגולשים הכי הרבה באתר שלכם, התצוגה היא במספר הקליקים ובאחוז ההקלקה סך הכל בדף. למשל, תוכלו לראות שעל הבאנר החדש ששמתם יש 8 קליקים מתוך 40, שזאת אומרת ש- 20 אחוז מההקלקות באתר הם על הבאנר החדש – אחוז יחסית מכובד, כלומר אתם יכולים להסיק שהבאנר עובד יחסית טוב.

    אם אחוז ההקלקות היה נמוך אז אתם יכולים לחשוב על אולי העיצוב של הבאנר לא מושך מדי, או שפשוט הבאנר אינו מעניין את הגולשים שלכם. בכל מקרה, שווה לכם לקחת את מה שיוצר הכי הרבה אינטראקציה עם הגולשים שלכם ולהשקיע בו ולשפר אותו.

  2. מפות גלילה

    תוכלו לראות עד לאן הגולשים שלכם גוללים את הדף. למשל תוכלו לדעת, שאם אחוז הגלילה לעומק הדף נמוך – כנראה שהדף אינו מספיק טוב על מנת לעניין את הגולשים לגלול אותו עד למטה – והוא טעון שיפור.

  3. מפות תנועה

    במפות תנועה תוכלו לראות עד לאן הגולשים שלכם גוללים בממוצע את הדף. למשל תוכלו להבין שאם אחוז גבוה של גולשים לא גולל עד "עומק" הדף – כנראה שהדף אינו מעניין אותם ויש צורך לשפר אותו.

 

איך מגדירים מפות תנועה וחום?

  • לוחצים בתפריט על Heatmaps ולוחצים על כפתור יצירת Heatmap חדש.
  • נותנים שם ברור למפה, על מנת שנוכל לזהות בקלות את המפה מתוך מספר הרב של המפות שכנראה יהיה לנו בהמשך.
  • מכניסים את כתובת הדף ולוחצים על Create Heatmap

 

לאחר יצירת המפות, על מנת לצפות בהן נכנס שוב לדף Heatmaps ונראה את כל המפות שלנו.
שימו לב – למפות יש מגבלה מקסימלית שכאשר היא מגיעה אליה היא מפסיקה להקליט – במקרה זה אתם צריכים ליצור מפת חום חדשה – אז אל תשכחו לעקוב אחרי המפות ולראות מתי הן פג תוקף.

 

הקלטת גולשים

הכלי השני והחשוב ש- Hotjar נותן לכם הוא האפשרות להקליט את פעילות הגולשים באתר.
ממש תוכלו לצפות באיך הגולשים שלכם משתמשים באתר ולהבין באופן ישיר את חווית המשתמש. גם תוכלו לראות אם הגולשים נתקלים בבאגים באתר ולתקן אותם. זהו כלי חשוב במיוחד מאחר והוא מראה בצורה הכי שקופה את חווית המשתמש של גולשים רנדומליים באתר שלכם. השתמשו בו בתבונה.

איך מגדירים?

  • לוחצים תפריט הצדי על Recording.
  • בוחרים במסלול הקלטות.
  • לוחצים על Start Recotding.

 

איך צופים?

  • לוחצים על טאב Recording.
  • בוחרים בהקלטה שאנו רוצים ולוחצים Play.

הקליקו על הסרטון על מנת לצפות בהקלטת גולשים באתר:

 

 

Hotjar – סיכום

Hotjar הוא כלי נפלא שמשפר מאוד את היכולת שלנו להבין מה קורה באתר שלנו.
בניגוד לכלים סטטיסטיים אחרים שהרבה פעמים מדברים אלינו במספרים ונתונים לא כל כך ישירים שאנו צריכים לנתח ולהוציא מהם מסקנות – Hotjar מספק מידע שקוף וענייני, מה שנקרא – אין יור פייס – שגם קל להבין וגם נותן לנו המון המון ערך.
אך כמו בכל כלי ניתוח אחר – יש לעבוד עם Hotjar עם אסטרטגיה נכונה ולדעת מה אתם רוצים על מנת למקסם את היעילות של הכלי לשיפור האתר שלכם.

יש לכם עוד שאלות? פנו אלינו ונשמח לעזור!

מחפשים קידום ממומן מקצועי לעסק שלכם ?

השאירו פרטים והחזיקו חזק - כבר ממריאים

קידום ממומן מדוייק יאפשר לך להגיע ללקוחות שלך בכל המקומות הנכונים – עם המודעה הנכונה והתוכן המתאים אתם תוכלו לגייס לקוחות חדשים מידי יום.

רוצים לקבל עדכון כל פעם שעולה מאמר חדש?

הירשמו לניוזלטר+ והישארו מעודכנים

מאמרים מקצועיים

אינסטגרם – סקירה כללית + כמה טיפים

מוקדש למי שעדיין לא מכיר את האפליקצייה החברתית שגורפת מיליוני הורדות ברחבי העולם ומתרכזת בעיקר בויזואליות של וידאו ותמונות.. הרבה תמונות. המנייה של האינסטה קפצה פלאים לאחר שבשנים האחרונות נרכשה והשתדרגה על ידי תאגיד הענק – פייסבוק (שגם רכשו את וואצאפ – אבל זה למאמר אחר). החלה את דרכה אצל ה"צעירים" ואנשי הסמרטפונים, אך כיום נדמה שניתן למצוא אותה בכל כיס.

קרא עוד »

קהל תחומי עניין בפייסבוק

המאמר הזה מיועד לכל מי שרוצה להתחיל לפרסם בפייסבוק, למי שעדיין אין נכסי רימרקטינג, למי שרוצה להרחיב את קהל היעד של העסק וגם למפרסמים שפשוט רוצים לצמצם את את המחיר לתוצאה, לחסוך כסף ולמקסם רווחים.
הפעם נלמד איך להשתמש במערכת "תחומי העניין" של פייסבוק בצורה חכמה ויעילה. מה כדאי לעשות ומה לא.

קרא עוד »

רימרקטינג בסושיאל מדיה פרק 1

תמיד רציתם לדעת איך לתקשר עם קהל הייעד הרלוונטי ביותר? להפחית את הוצאות הפרסום? להגדיל את היקף החשיפה והמכירות של העסק?

המאמר הבא נכתב עבורכם, היום נלמד את הרעיון הכללי מאחורי המושג REMARKETING וכמה כלים בסיסיים וחשובים של RETARGETING (בפייסבוק) שבעזרתם כל אחד יכול לעשות בעצמו שיפור של כמה וכמה רמות במערך הפרסום והשיווק הדיגיטלי של העסק. עוד היום!

קרא עוד »

איך מגדירים ועובדים עם Goals בגוגל אנליטיקס?

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת כשעובדים עם גוגל אנליטיקס, זה איך לעבוד עם Goals. מעבר לכך ש- Goals מאפשרים לנו לספור המרות ופעילויות אחרות באתר שחשובות לנו, הם גם מאפשרים לנו לפרק את מסלול הפעולה של הגולשים באתר שלנו לשלבים – ולנתח כל צעד וצעד ולקבל עליו תובנות רבות ערך.

קרא עוד »

עקבו אחרינו

+PRIMO PPC
השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם

שלחו לנו הודעה
ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם