גוגל תג מנג'ר (google tag manager) – מדריך למתחילים

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
האלמנט הכי חשוב בפרסום מוצלח הוא מעקב המרות. מעקב המרות זו בעצם האפשרות לדעת מה קורה אצלכם באתר. ברגע שנדע איזה תוצאות הפרסום שלנו מניב - כמה טלפונים, כמה השארות פרטים, כמה רכישות - נוכל לדעת אם הקמפיינים שלנו עובדים או לא ונוכל לייעל אותם בהתאם.

האלמנט הכי חשוב בפרסום מוצלח הוא מעקב המרות. מעקב המרות זו בעצם האפשרות לדעת מה קורה אצלכם באתר. ברגע שנדע איזה תוצאות הפרסום שלנו מניב – כמה טלפונים, כמה השארות פרטים, כמה רכישות – נוכל לדעת אם הקמפיינים שלנו עובדים או לא ונוכל לייעל אותם בהתאם.

פרסום ללא מעקב המרות הוא כמו לרוץ במקום, לכן חשוב מאוד להתחיל את הפרסום רק לאחר שסגרנו את הפינה של מעקב ההמרות באתר.

קודם כל – תבדקו מה היעדים של העסק שלכם בפרסום הדיגיטלי

ראשית, לפני כל תחילת פרסום (פרסום באינסטגרם, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל) אנחנו צריכים לקבוע מה המטרות שלנו – האם המטרה שלנו היא שאנשים יקנו באתר שלנו? האם המטרה היא שאנשים ישאירו פרטים? האם המטרה היא שאנשים יתקשרו אלינו?

אלו רק כמה דוגמאות למטרות של עסק ממוצע וכמובן שיש גם עוד מטרות ספציפיות שרלוונטיות לכל עסק. כל מקרה לגופו.

על מנת לעקוב אחרי הפעילות באתר שלנו אנחנו צריכים להטמיע קוד באתר שבעצם מתקשר עם פלטפורמת הפרסום שלנו (פייסבוק ביזנס, גוגל אד מנג'ר) ונותן לנו מידע על פעילויות באתר שלנו.

אם פעם זו הייתה פעולה מורכבת שהיינו צריכים עבורה מתכנת, היום זה קל מתמיד בעזרת גוגל תג מנג'ר – פלטפורמה של גוגל שמאפשרת לנו להטמיע קודים באתר בצורה ידידותית, נוחה ומהירה.

בכתבה הבאה נמקד בתפעול הבסיסי של גוגל תג מנג'ר – תפעול בסיסי שכל איש שיווק דיגיטלי צריך להכיר. מוכנים? אז יאללה, בואו נתחיל.

פתיחת חשבון גוגל תג מנג'ר

פתיחת חשבון בגוגל תג מנג'ר היא פשוטה ודומה לפתיחת חשבון בכל אחד מהשירותים האחרים של גוגל. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתחבר להתחבר לגוגל תג מנג'ר עם החשבון Gmail שלכם, ואתם יכולים להשתמש בפלטפורמה.

תוכלו להתחיל את תחילת הדרך שלכם עם התג מנג'ר בכתובת הזו https://tagmanager.google.com/

תוכלו ללמוד איך לפתוח חשבון בסרטון הבא:

על מנת לפתוח חשבון לאתר שלכם, אתם צריכים ללחוץ על סימן הפלוס ולהכניס את פרטי האתר שלכם. ברגע שאתם מסיימים עם התהליך, אתם מקבלים קוד שאותו אתם צריכים להטמיע ב HEADER ו- FOOTER באתר שלכם.

אם יש ברשותכם אתר וורדפרס, אתם יכולים להטמיע את התג מנג'ר בקלות בעזרת התוסף Google Tag Manager for WordPress

התוסף מאפשר התקנה קלה מאוד של התג מנג'ר באתר שלכם, כל מה שאתם צריכים זה להוסיף את המספר חשבון קונטיינר בתג מנג'ר במקום המתאים והתג מנג'ר מותקן אצלכם.

בסרטון הבא תוכלו ללמוד איך להתקין את ה- Google tag Manager for wordpress באתר שלכם, ואיך להפעיל ולהגדיר אותו:

גוגל תג מנג'ר – איך זה עובד?

גוגל תג מנג'ר כאמור, היא מערכת נוחה מאוד להטמעה של קודים באתר, בצורה פשוטה מאוד וללא צורך בידע תכנותי. התג מנג'ר מוטמע באתר שלכם בעזרת קוד מיוחד שאותו צריך להתקין פעם אחת בלבד. התג מנג'ר מאפשר לכם להוסיף תגים ישירות ממנו, והוא מיישם אותם באתר שלכם ללא צורך בחפירה ונבירה בקוד האתר. ברמה הבסיסית, גוגל תג מנג'ר עובד ב- 2 רמות: תגים, טריגרים,. נתחיל מהגדול לקטן.

תגים

תגים אם קטעי קוד אותם אתם מקבלים מפלטפורמות הפרסום שלכם, שמספקות לכם אותן על מנת שתוכלו לבצע מעקבים בדף האינטרנט שלכם, אליו מכוון הפרסום.

כאמור, התג מנג'ר הוא פיתוח חדשני של גוגל, שמבטל את הצורך להוסיף תגים אלה בצורה ישירה לקוד באתר. במקום זאת, אתם מגדירים ומפרסמים תגים מתוך ממשק הניהול של גוגל תג מנג'ר, על ידי תבניות קבועות מראש שמקלות ממש את העניין.

כמו למשל, אם תרצו לחבר את הדף שלכם לגוגל אנליטיקס, ביחרו בהוספת תג חדש ואז תראו שיש אפשרות מובנית להוסיף קוד של גוגל אנליטיקס, ולמעשה כל מה שתצטרכו לעשות זה להכניס את מספר האנליטיקס שלכם ואתם מוכנים.

אם לא תמצאו שם תבנית מוכנה מראש, אתם תמיד יכולים לבחור ביצירה של תג מותאם אישית, שיתפרסם ב HEADER של האתר שלכם.

בסרטון הבא תוכלו ללמוד עוד על תגים:

טריגרים

תגיות מופיעות בתגובה לאירועים. בגוגל תג מנג'ר , הטריגר עוקב אחרי דף האינטרנט שלכם ו"יורה" בהתאם לאירועים מסוימים שמתרחשים בדף כמו לחיצות על כפתורים, צפיות בדפים, מילוי טפסים, צפייה בסרטונים בדף ועוד. למעשה, המטרה של הטריגר היא להפעיל את התג שהגדרתם, להגיד לתג "זה הזמן שלך לפעול". אי אפשר ליצור תגים ללא טריגרים.

הדרך הטובה ביותר ללמוד איך בונים טריגרים היא בצפייה בסרטון הבא 🙂

בניית טריגר ללחיצת כפתור באתר:

 

שיווק בפייסבוק ושיווק באינסטגרם – התקנת פיקסל פייסבוק דרך התג מנג'ר

אם אתם מפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם, על מנת לעקוב אחרי הפעילות באתר אתם צריכים להטמיע את הפיקסל של פייסבוק דרך התג מנג'ר. הדרך הטובה והפשוטה ביותר להתקין את הפיקסל הוא להכנס לחשבון Business Manager שלכם, ולבחור בהתקנה של הפיקסל.

לאחר מכן יפתח בפניכם אשף התקנה שבו אתם יכולים לבחור בהתקנה דרך שותפי התקנה – שם תבחרו בתג מנג'ר, ואז האשף אוטומטית יחבר אתכם לחשבון גוגל שלכם, וכל מה שתצטרכו זה לבחור את חשבון התג מנג'ר שבו אתם מעוניינים להתקין, את הקונטיינר ואז להמשיך עם הוראות ההתקנה.

הפיקסל יוטמע אוטומטית ישירות לגוגל תג מנג'ר שלכם ואם תכנסו עכשיו לחשבון תג מנג'ר תראו תג חדש בשם Facebook Pixel עם מספר הפיקסל של החשבון שלכם. למעשה, הפיקסל יודע לקלוט באופן אוטומטי את כל הפעולות באתר שלכם – צפייה בדפים, רכישות, קליקים על טלפון ועוד.

האשף התקנה יציע לכם לבצע בדיקה לראות שהפיקסל אכן הוטמע ועובד, ועל מנת לעשות זאת תצטרכו להכניס את כתובת הדף שלכם במקום המתאים, הדף יפתח ותראו בשורת הפעילות פקודה מסוג PageView, שזה אומר שהפיקסל קלט את הכניסה שלכם לדף – והוא עובד.

תוכלו להמשיך לבצע עוד פעילויות באתר, כמו כניסה לדפים נוספים, ולראות אם התג קולט את הפעילויות האלה.

בסרטון הבא תוכלו לראות בצורה מקיפה איך מתקינים את פיקסל פייסבוק דרך הגוגל תג מנג'ר

שיווק ממומן בגוגל – התקנת מעקב המרות של גוגל אדס דרך התג מנג'ר

מעקב המרות לגוגל אדס דרך תג מנג'ר הוא קלי קלות. קודם כל, יש לכם לא מעט תגים בילט אין במערכת של התג מנג'ר שמותאמים במיוחד לגוגל אדס. למשל, יש לכם תג בילט אין של הרימרקטינג תג, שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס לתג את המספר קוד של הרימרקטינג תג של הגוגל אדס שניתן למצוא ב"מנהל הקהלים" במערכת של הגוגל אדס.

לאחר מכן, כל מערב שתרצו לעשות, אתם בונים המרה במערכת של גוגל אדס ואז בוחרים התקנה בעזרת גוגל תג מנג'ר. אתם מקבלים שני מספרים – את מזהה ההמרה ותווית ההמרה. אתם מכניסים אותם לאיפה שצריך והמעקב המרות מוכן.

חשוב מאוד ליצור גם תג מסוג Conversion Linker, שהוא בעצם גורם למעקב המרות לעבוד בכל דפי האתר.

בסרטון הבא תוכלו לראות איך מתקינים תגים של גוגל אדס דרך התג מנג'ר:

לסיכום

גוגל תג מנג'ר עוזר לנו להטמיע קודים שבין היתר משמשים למעקבי המרות באתר. בכתבה למדנו על מושגי בסיס ועל פעולות פשוטות בגוגל תג מנג'ר. אנו ממליצים לכם להרחיב את אופקיכם בכל הנוגע לגוגל תג מנג'ר מאחר ומדובר במערכת חשובה מאוד עבור כל העוסק בשיווק דיגיטלי.

בהצלחה!

מחפשים קידום ממומן מקצועי לעסק שלכם ?

השאירו פרטים והחזיקו חזק - כבר ממריאים

קידום ממומן מדוייק יאפשר לך להגיע ללקוחות שלך בכל המקומות הנכונים – עם המודעה הנכונה והתוכן המתאים אתם תוכלו לגייס לקוחות חדשים מידי יום.

רוצים לקבל עדכון כל פעם שעולה מאמר חדש?

הירשמו לניוזלטר+ והישארו מעודכנים

מאמרים מקצועיים

אינסטגרם – סקירה כללית + כמה טיפים

מוקדש למי שעדיין לא מכיר את האפליקצייה החברתית שגורפת מיליוני הורדות ברחבי העולם ומתרכזת בעיקר בויזואליות של וידאו ותמונות.. הרבה תמונות. המנייה של האינסטה קפצה פלאים לאחר שבשנים האחרונות נרכשה והשתדרגה על ידי תאגיד הענק – פייסבוק (שגם רכשו את וואצאפ – אבל זה למאמר אחר). החלה את דרכה אצל ה"צעירים" ואנשי הסמרטפונים, אך כיום נדמה שניתן למצוא אותה בכל כיס.

קרא עוד »

קהל תחומי עניין בפייסבוק

המאמר הזה מיועד לכל מי שרוצה להתחיל לפרסם בפייסבוק, למי שעדיין אין נכסי רימרקטינג, למי שרוצה להרחיב את קהל היעד של העסק וגם למפרסמים שפשוט רוצים לצמצם את את המחיר לתוצאה, לחסוך כסף ולמקסם רווחים.
הפעם נלמד איך להשתמש במערכת "תחומי העניין" של פייסבוק בצורה חכמה ויעילה. מה כדאי לעשות ומה לא.

קרא עוד »

Hotjar – להבין את האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלך

Hotjar נותן לנו כמה אפשרויות כשהחשובות בהן הן האפשרות להקליט בוידיאו את הפעילות של הגולשים באתר והאפשרות השנייה היא לראות על ידי "מפת חום" איפה נמצאת האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלנו – ולקבל מזה תובנות מרחיקות לכת

קרא עוד »

רימרקטינג בסושיאל מדיה פרק 1

תמיד רציתם לדעת איך לתקשר עם קהל הייעד הרלוונטי ביותר? להפחית את הוצאות הפרסום? להגדיל את היקף החשיפה והמכירות של העסק?

המאמר הבא נכתב עבורכם, היום נלמד את הרעיון הכללי מאחורי המושג REMARKETING וכמה כלים בסיסיים וחשובים של RETARGETING (בפייסבוק) שבעזרתם כל אחד יכול לעשות בעצמו שיפור של כמה וכמה רמות במערך הפרסום והשיווק הדיגיטלי של העסק. עוד היום!

קרא עוד »

איך מגדירים ועובדים עם Goals בגוגל אנליטיקס?

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת כשעובדים עם גוגל אנליטיקס, זה איך לעבוד עם Goals. מעבר לכך ש- Goals מאפשרים לנו לספור המרות ופעילויות אחרות באתר שחשובות לנו, הם גם מאפשרים לנו לפרק את מסלול הפעולה של הגולשים באתר שלנו לשלבים – ולנתח כל צעד וצעד ולקבל עליו תובנות רבות ערך.

קרא עוד »

עקבו אחרינו

+PRIMO PPC
השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם

שלחו לנו הודעה
ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם