מה זה קהל תחומי עניין?
בתוך פלטפורמת הפרסום של פייסבוק קיימות מספר מערכות לבניית קהלי יעד, אחת מהן וזו שנדון בה הפעם, היא מערכת ה-INTERESTS – תחומי עניין. המערכת בעצם מספקת לנו מאגר עצום של תחומי עניין (מתעניינים באולינג), התנהגויות (נוהגים לרכוש אונליין) וסטטוסים (נשואים, מובטלים) שמתוכם ניתן לבחור את מה שמייצג הכי טוב את הקהל שלנו ולקבל מידע מקדים לכמה אנשים אותו תחום עניין רלוונטי.
למה צריך את זה?
בניית קהלים לפי תחומי עניין, עוזרת לנו להרחיב את קהל היעד ולהגיע לקהלים שעוד לא באו במגע איתנו, עם הקהל שלנו או עם החברים של הקהל שלנו. כשלהבדיל מקהל רימרקטינג שיצרנו בעזרת ביקורים באתר, רשימות מיילים, צפיות בוידאוז וכו'.. עם עבודה נכונה במערכת תרגוט תחומי העניין של פייסבוק, ניתן להגיע לנתחים נוספים ורחבים של קהל לפי תחומי עניין. ככל שיותר ספציפי – יותר טוב!
איך לבנות קהל תחומי עניין בצורה נכונה
בכדי להתחיל עלינו ליצור SAVED AUDIENCE בדף הקהלים במנהל המודעות או במהלך בניית הקמפיין בלשונית ה-AD SET, באיזור הקהלים. לאחר שבחרנו את הפרמטרים המתאימים (גיל, מיקום, שפה וכו'..) אפשר לגשת ל-DETAILED TARGETING ולהתחיל להזין תחומי עניין שמשוייכים לקהל יעד הרצוי.
כשנכניס תחום עניין, הפייסבוק יקפיץ לנו (עד 25) הצעות לתחומי עניין נוספים הקשורים לנושא וכאשר נניח על אחת ההצעות את חץ העכבר, נקבל גם את כמות המשתמשים המטורגטים תחת אותו תחום עניין.
טיפים של אלופים
1. החכמה היא למצוא את תחומי העניין הכי מדוייקים שאפשר ולאו דווקא את אלה שיש בהם הכי הרבה מתעניינים. למשל אם נרצה למכור מוצרי כדורסל, במקום לחפש כדורסל, נזין שמות של חברות או מוצרי כדורסל, שחקנים או כל דבר שלקוח פוטנציאלי עלול להתעניין בו.
2. לסנן! לאחר שיצרנו את הקהל הראשון (למשל, כל מי שמתעניין במייקל ג'ורדן, קובי בראיינט ושאקיל אוניל) נייצר סינון נוסף ע"י הוספה של עוד שכבת תחומי עניין (NARROW AUDIENCE) למשל, NBA, המותג SPALDING ו-NIKE AIR. וככה כל מי שגם אהב את ג'ורדן וחבריו וגם נועל נייק אייר – יתקל במודעה.
3. לסנן עוד! עוד סינון חשוב הוא EXCLUDE – אי הכללה של קהל. למשל, רוצים למכור נעלי ספורט. אז במסננת של האי-הכללה נשים נעלי אלגנט, נעלי נשים, נעלי הרים וכו'..
4. למתקדמים בינינו, ישנם תוספים (בתשלום) שעוזרים למצוא מגוון רחב יותר של קהלי יעד ולסדר אותם לפי נושאים. לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו ונמליץ מכל הלב 3>
בנוסף ולא במקום
בניית קהלים לפי תחומי עניין לא באה על חשבון קהלים אחרים, בפרימו אנחנו ממליצים להשתמש בקהלים הללו בנוסף לשאר הקהלים במטרה להזין, להגדיל ולרענן את הקהל הפוטנציאלי בעסק שלנו.
לדוגמא: יש לנו אתר עם אלף מבקרים חודשיים. ע"י בנייה והפנייה של קהל תחומי עניין לאתר, נוכל להגדיל את הטראפיק החודשי ולהפוך את המבקרים החדשים לקהל יעד פוטנציאלי שנכנס למאגר הרימרקטינג שלנו.
בהצלחה!