למה כדאי להגדיר מענה אוטומטי בפייסבוק ובאינסטגרם? איך בונים הודעות אוטומטיות בצורה פשוטה וחכמה? מה זה הבוט של מסנג'ר? מה עושים? איך עושים?
קצת על הצ'אט של המסנג'ר
הבוט של המסנג'ר מזמן כאן והוא לא מפסיק להתעדכן, להשתכלל ולהציע אפשרויות נוספות גם למשתמש המתחיל. מדובר בצ'אטבוט, רובוט וירטואלי בעל יכולת תגובה שפועל לפי חוקים שמגדירים לו מראש (כשקורה ככה – אתה עושה ככה) ושפועל באינטגרציה מלאה בפלטפורמת המסנג'ר של פייסבוק.
מענה אוטומטי להודעות וביקורות מצד הלקוחות שלנו בפייסבוק וגם באינסטגרם, עוזר לנו בתור עסק לספק ללקוח מענה ישיר ומיידי, להבין את הרצונות שלו עוד לפני שפתחתנו את ההודעה וע"י כך גם לספק לו שירות מקצועי יותר. חוצמזה, זה חינם אז למה לא?
נקח לדוגמא חנות רהיטים שמוכרת ספות, שידות ושולחנות
הלקוח לוחץ על כפתור 'שלח הודעה' בדף – SEND MESSAGE
ומקבל מיד הודעה אוטומטית שמברכת אותו לשלום ושואלת איך אפשר לעזור, נגדיר גם שהבוט יפנה אליו בשמו בפרטי. רצוי מאוד לכתוב ביוניסקס – ככה שמי שקורא (בן או בת) יוכלו לקרוא את ההודעה באופן אישי, לדוגמא – תודה שפנית אלינו – יכול להשתמע גם לאישה וגם לגבר.
הגדרת אפשרויות בחירה
מעבר לזה ניתן להגדיר ללקוח אפשרויות בחירה למשל
"רוצה לברר על ספה חדשה"
וכמובן להגדיר תשובה לכל שאלה שהלקוח בחר לשאול.
בתשובה אפשר לשפוך אינפורמציה, לצרף כפתורים עם לינקים לכל יעד שרוצים ועוד
איך מתחילים עם הגדרת אפשרויות בחירה?
לפני שנתחיל, עליכם לוודא שיש ברשותכם גישה ברמת 'מנהל' בדף הפייסבוק הרצוי.
יש? יופי.
אם אין לכם אז תצטרכו לבקש הרשאה מהמנהל הנוכחי – ADMIN
כדי לבצע מענה אוטומטי בסיסי במסנג'ר של הדף עלינו לנווט אל מסך ההגדרות – SETTINGS שמגיעים אליו דרך הכפתור בראש הדף. בצד ימין יפתח תפריט ובעמודה השלישית תמצאו את ה-MESSAGES, נכנסים לשם ולוחצים על 'לך להודעות אוטומטיות' – GO TO AUTOMATED MESSAGES
הדבר הבא שאנחנו רוצים לעשות הוא לבחור 'מענה אוטומטי' כללי לדף – INSTANT REPLAY
שזו בעצם ההודעה הראשונה שהלקוח יקבל כאשר הוא ילחץ על כפתור שליחת ההודעה לדף. שם אנחנו רוצים לברך לשלום ולשאול כיצד ניתן לעזור + שיתוף של דרכי התקשרות איתנו – טלפון, אתר וכו'..
הגדרת FAQ
דבר נוסף שנלמד היום הוא 'שאלות ששואלים הרבה' – FRENQUALY ASKED QUESTIONS
שם נוכל להגדיר לדף שאלות אוטומטיות שיוצגו כאפשרות בחירה ללקוח – ברגע שהוא יבחר את אחת האפשרויות, מיד תקפוץ לו הודעה עם תשובה ומידע לגבי מה ששאל
הגדרת תגובה לביקורות בדף
ניגשים לסקשן של 'המלצות' – PAGE RECCOMENDED
ורושמים תשובה כללית לכל מי שנותן המלצה לדף.
כנל לגבי תגובה לביקורת שלילית.
כל מה שדובר פה תקף לגבי קמפיין הודעות
מקווים שמצאתם את המאמר הנ"ל לעזר 🙂
עד הפעם הבאה,
צוות פרימו