מה זה רימרקטינג ולמה זה כ"כ חשוב?
רימרקטינג זה 'שיווק חוזר', כלומר פרסום לקהל בלעדי שהביע התעניינות בשירות או במוצר שאנחנו מקדמים דרך אחד מכלי התקשורת שיש לנו עם הקהל. רימרקטינג בריא זו הדרך הטובה ביותר לתקשר עם קהל פוטנציאלי ולהניע אותו לפעולה (השארת פרטים, שיחה, הודעה, רכישה). כמו-כן, מפני שמדובר אך ורק בקהל שהביע התעניינות, הוצאות הקמפיין יירדו משמעותית ואנחנו לא נבזבז כסף יקר על קהל לא רלוונטי.
רימיקטינג או בשפת צוקרברג 'ריטרגטינג'
זה לא דבר חדש והיה קיים בעולם השיווק והפרסום מאז ומתמיד – "מועדון לקוחות" מכירים?
הרעיון ישן אבל הדרכים לייצר את מועדון הלקוחות של העסק שלנו חדשות, מגוונות וזולות בהרבה יותר מפעם. והפעם נעסוק בכמה מהחשובות שבעולם הפייסבוק והאינסטגרם. אלה שלא מצריכות הטמעת פיקסל, רשימות מידע במייל וכו'.. הפעם נתמקד בשיטות המהירות והבסיסיות להגדלה וייצור קהל פוטנציאלי לטובת "שיווק חוזר" או בשפת הפייסבוק – RETARGETING
4 דרכים ליצירת קהל ריטרגטינג בסיסי וזריז
1. דף לייקים בפייסבוק
כולנו מכירים אותו ואם אנחנו מקדמים את העסק שלנו בפייסבוק אז גם יש לנו אחד. דף הלייקים/עוקבים בעצם מאפשר לנו לפרסם לכל הקהל שעשה לייק או עקב אחרינו בפייסבוק ב-365 ימים האחרונים או פחות מזה, לבחירתכם.
2. פרופיל עיסקי באינסטגרם
הרעיון דומה מאוד, ההבדל הוא שפה מדובר על כל אינטראקציה עם הפרופיל העיסקי שלנו. מיותר לציין שהיום אינסטגרם נחשבת לרשת החברתית הפופולרית ביותר ואם קהל היעד שלכם צעיר, כדאי מאוד לדבר איתו משם.
3. וידאו בפייסבוק/אינסטגרם
הרעיון דומה מאוד, הפעם המערכת תנטר לנו את כל מי שצפה בוידאו באחת מהרשתות שנבחר ולפי כמה זמן צפה, *חשוב* – ניתן לשלב בין וידאוים מכמה עסקים שונים, למשל אם יש לי כמה חנויות ספורט שבכל אחד מהדפים שלה עלו סירטונים, אפשר לשלב ביניהם ולהציג את המודעות לאותם קהלים. גם כאן מגבלה של שנה.
4. השתתפות באירוע
אם לעסק שלכם יש אפשרות לקיים אירועים EVENTS בפייסבוק, למשל הופעות, השקות, מסיבות וכו'.. ניתן לפרסם לכל מי שהשתתף באירוע (הכוונה למי שלחץ "משתתף"). גם כאן מוגבלים עד ל-356 יום ומטה.
*מציין שוב, ישנן דרכים נוספות שנתמקד בהן בהמשך*
אחרי שהבנו על מה מדובר, בואו נבין איך מבצעים.
נניח שאנחנו רוצים לקדם וידאו ולאחר מכן להשתמש בכל הצפיות שלו לטובת קידום המוצר לקהל יותר ייעודי וספציפי יותר.
תחילה נפרסם את הוידאו לקהלים לפי תחומי עניין, מיקום, גיל וכו'.. נניח שהקהל בגודל של 50K, המטרה שלנו היא להגיע לקהל רחב ומגוון יחסית שבהמשך נסנן. נניח שהוידאו הגיע ל-5K צפיות, משמע חמשת אלפים אנשים שהם הרבה יותר פוטנציאלים מהקהל הראשוני.
כדי לזקק את הצפיות ולהשתמש בהן לפרסומת הבאה עלינו להכין CUSTOM AUDIENCE במערכת מנהל המודעות של פייסבוק ולאחר מכן להזין אותו בקמפיין שנבחר
נכנסים לסימניית ה-AUDIENCES (קהלים) במערכת ה-ADS MANAGER (מנהל המודעות) של פייסבוק, בוחרים ב-CREATE ADIENCE > CUSTOM AUDIENCE ואז נפתח לנו חלון עם כל האפשרויות (שעל חלק דיברנו מקודם), בוחרים ב-VIDEO ומיד הוא מבקש לבחור כמה שניות מהוידאו. לאחר מכן בוחרים את הדפים שמהם נרצה למשוך את הקהלים, ומשם בוחרים את הסירטונים עצמם. נותנים לו שם ושומרים.
כדי להשתמש בקהל שיצרנו הרגע, עלינו לחזור ל-ADS MANAGER, לפתוח קמפיין חדש, וב-AD SET (סדרת המודעות), תחת כותרת הקהלים, לבחור CUSTOM AUDIENCES ושם יופיע הקהל שבנינו.
הדרך תקפה לכל קהלי הריטרגטינג שצויינו למעלה.
בהצלחה!