איך מגדירים ועובדים עם Goals בגוגל אנליטיקס?

שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
אחד הדברים שהכי חשוב לדעת כשעובדים עם גוגל אנליטיקס, זה איך לעבוד עם Goals. מעבר לכך ש- Goals מאפשרים לנו לספור המרות ופעילויות אחרות באתר שחשובות לנו, הם גם מאפשרים לנו לפרק את מסלול הפעולה של הגולשים באתר שלנו לשלבים - ולנתח כל צעד וצעד ולקבל עליו תובנות רבות ערך.

גוגל אנליטיקס מאפשר לנו המון המון מידע ואינסוף אפשרויות לנטר ולקבל תובנות ולשפר את הפרסום שלנו. עם כל הנתונים האיכותיים והדוח"ות אנו יכולים לקבל תובנות חשובות מאוד בנוגע לפעילות שלנו אונליין ולקבל החלטות ששוות הרבה מאוד כסף.

אחד הדברים שהכי חשוב לדעת כשעובדים עם גוגל אנליטיקס, זה איך לעבוד עם Goals. מעבר לכך ש- Goals מאפשרים לנו לספור המרות ופעילויות אחרות באתר שחשובות לנו, הם גם מאפשרים לנו לפרק את מסלול הפעולה של הגולשים באתר שלנו לשלבים – ולנתח כל צעד וצעד ולקבל עליו תובנות רבות ערך.

GOALS – הכל מתחיל ב-מה- אני רוצה למדוד

חלק מהותי בפיתוח אסטרטגיית שיווק עבור עצמכם או הלקוחות שלכם, הוא להבין איך עובד האתר ומה אני רוצה למדוד. האם אני רוצה למדוד הרשמות לניוזלטר? רכישות? לחיצות על כפתור מסוים? וכו' וכו'.. למעשה, כשאני רוצה להקים Goal אני קודם כל מחליט מה אני מעוניין למדוד.

נגיד ואני מעוניין למדוד מכירה של מוצר באתר שלי. כל מי שמסיים רכישה מגיע לדף תודה. כלומר, ההגעה לדף תודה היא ספירת ההמרה והיא היעד שאני מעוניין בו. אך עד היעד הזה הגולש עובר שלבים חשובים מאוד. לדוגמא, מסלול מאוד נפוץ באתרי מסחר הוא:

  1. הגולש מוסיף את המוצר לעגלה ולאחר מכן נכנס אליה – זהו בדרך כלל שלב ה- Cart שבה הוא בוחן את המוצרים שבהם הוא בחר בעת הגלישה שלו באתר
  2. לאחר מכן עוברים לשלב ה- Checkout שהוא השלב שבו הגולש משאיר את פרטיו האישיים (פרטי המשלוח) ואת פרטי התשלום
  3. לאחר שהוא משלם הוא עובר ל"דף התודה" שבעצם מאשר את הרכישה ומודה לו על קניתו.

אז בעצם יש לנו פה 3 שלבים – Cart => Checkout => Thank You Page
כשאנחנו מדברים על Goals – אנחנו נתעניין ונרצה למדוד גם את כל השלבים האלה שהגולש עובר עד שהוא מגיע לרכישה.

איך מקימים מערך GOALS?

  1. נכנסים לחשבון גוגל אנליטיקס
  2. לוחצים על אדמין => ובוחרים ב- Goals שנמצא תחת התפריט של ה- View.
  3. לוחצים על הכפתור New Goal.
  4.  בוחרים בין טמפלייטים שונים או שהכי פשוט ונוח לבחור ב- Custom ולהקים את ה- Goal בעצמך.
  5. ניתן שם ל- Goal שלנו
  6. נכניס את הכתובת של הדף תודה שאליו אנו מפנים גולשים לאחר הרכישה.

GOALS – פאנלים

אז למעשה דיברנו על זה שאנחנו רוצים למדוד גם את השלבים שמובילים אל הרכישה. זאת אנו עושים בעזרת Funnels. כשאתם מגדירים את ה- Goals יש לכם אפשרות גם לבחור בשימוש ב- Funnels שאלו בעצם השלבים שהגולש עובר בדרך ל- Goal ואתם מעוניינים למדוד אותם גם.

לכן כשאתם בונים Goal השתמשו ב- Funnels על מנת ליצור ארכיטקטורת פעולה של הגולשים באתר שלכם.
את הארכיטקטורה תוכלו לראות אם תכנסו בתפריט ל- Conversions => Goals => Funnel Visualization, שם תוכלו לראות תרשים צוואר בקבוק של כל ה- Funnels וה- Goal הסופי, ולראות בדיוק בכל שלב כמה מהגולשים המשיכו הלאה לשלב הבא וכמה יצאו.

Goals ו – Funnels – מה אני עושה עם כל המידע הזה?

למעשה, אתם יכולים לעשות לא מעט עם המידע שמצטבר לכם כאן. למשל, אם אתם רואים שאחד השלבים בדרך להמרה הוא שלב שהגולשים מרבים לצאת ממנו, אתם יכולים להסיק שאולי יש בעיה בשלב הזה והוא טעון שיפור.

למשל, גולשים מוסיפים ל- Cart מוצרים שהם בחרו, ועוברים לשלב ה- Checkout, אך שם יש אחוזי יציאה גבוהים של גולשים – אז אולי יש צורך לבדוק אם משהו לא תקין שם, או שאולי מחירי המשלוח גבוהים מדי ומבהילים את הלקוחות, או אולי ברמה העיצובית הדף אינו מושך את הגולשים להמשיך הלאה בביצוע הרכישה. כאן למעשה אתם צריכים לבצע בדיקות ולראות אם הנתונים משתפרים בעקבות השינויים שלכם

עוד משהו שאתם יכולים לעשות, הוא לבנות קהלי רימרקטינג המבוססים על כל אחד מהשלבים. למשל אתם רוצים לפרסם מודעות רימרקטינג ב- Google Ads של מוצר ספציפי עבור אנשים שהתכוונו לרכוש אותו אך לא סיימו את הרכישה. אתם יכולים בעזרת גוגל אנליטיקס לבנות קהל המבוסס על אנשים שנוטשים את שלב ה- Checkout ולפרסם להם באנרים רימרקטינג ב- Google Ads של המוצר על מנת לנסות לשכנע אותם לסיים את תהליך הרכישה. מומלץ לעשות זאת עם איזה צ'ופר קטן ללקוח בדמות אחוזי הנחה, משלוח מתנה וכל דבר נחמד אחר שעולה לדעתכם.

 

Goals – סיכום

למעשה יש עוד כל כך הרבה מה לדבר על Goals ואנו נעשה זאת במאמרים הבאים.
אנו מקווים שעזרנו לכם להבין ברמה הבסיסית מה הם Goals ו – Funnels, איך מקימים אותם ואיך אפשר להיעזר בהם על מנת לקבל תובנות יקרות ערך על האתר שלכם.

מסתבכים? מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לכם+


Goals מאפשרים לנו לספור המרות ופעילויות אחרות באתר שחשובות לנו, הם גם מאפשרים לנו לפרק את מסלול הפעולה של הגולשים באתר שלנו לשלבים – ולנתח כל צעד וצעד ולקבל עליו תובנות רבות ערך


פאנלים הם השלבים שהגולש עובר בדרך ל- Goal ושאתם מעוניינים למדוד אותם.
לדוגמא, אם אתם מעוניינים למדוד כמה גולשים הגיעו לדף רכישה, אבל שהם עברו בדף מוצר ספציפי – הדף מוצר ספציפי הזה הוא ה FUNNEL שלכם

מחפשים קידום ממומן מקצועי לעסק שלכם ?

השאירו פרטים והחזיקו חזק - כבר ממריאים

קידום ממומן מדוייק יאפשר לך להגיע ללקוחות שלך בכל המקומות הנכונים – עם המודעה הנכונה והתוכן המתאים אתם תוכלו לגייס לקוחות חדשים מידי יום.

רוצים לקבל עדכון כל פעם שעולה מאמר חדש?

הירשמו לניוזלטר+ והישארו מעודכנים

מאמרים מקצועיים

אינסטגרם – סקירה כללית + כמה טיפים

מוקדש למי שעדיין לא מכיר את האפליקצייה החברתית שגורפת מיליוני הורדות ברחבי העולם ומתרכזת בעיקר בויזואליות של וידאו ותמונות.. הרבה תמונות. המנייה של האינסטה קפצה פלאים לאחר שבשנים האחרונות נרכשה והשתדרגה על ידי תאגיד הענק – פייסבוק (שגם רכשו את וואצאפ – אבל זה למאמר אחר). החלה את דרכה אצל ה"צעירים" ואנשי הסמרטפונים, אך כיום נדמה שניתן למצוא אותה בכל כיס.

קרא עוד »

קהל תחומי עניין בפייסבוק

המאמר הזה מיועד לכל מי שרוצה להתחיל לפרסם בפייסבוק, למי שעדיין אין נכסי רימרקטינג, למי שרוצה להרחיב את קהל היעד של העסק וגם למפרסמים שפשוט רוצים לצמצם את את המחיר לתוצאה, לחסוך כסף ולמקסם רווחים.
הפעם נלמד איך להשתמש במערכת "תחומי העניין" של פייסבוק בצורה חכמה ויעילה. מה כדאי לעשות ומה לא.

קרא עוד »

Hotjar – להבין את האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלך

Hotjar נותן לנו כמה אפשרויות כשהחשובות בהן הן האפשרות להקליט בוידיאו את הפעילות של הגולשים באתר והאפשרות השנייה היא לראות על ידי "מפת חום" איפה נמצאת האינטראקציה של הגולשים עם האתר שלנו – ולקבל מזה תובנות מרחיקות לכת

קרא עוד »

רימרקטינג בסושיאל מדיה פרק 1

תמיד רציתם לדעת איך לתקשר עם קהל הייעד הרלוונטי ביותר? להפחית את הוצאות הפרסום? להגדיל את היקף החשיפה והמכירות של העסק?

המאמר הבא נכתב עבורכם, היום נלמד את הרעיון הכללי מאחורי המושג REMARKETING וכמה כלים בסיסיים וחשובים של RETARGETING (בפייסבוק) שבעזרתם כל אחד יכול לעשות בעצמו שיפור של כמה וכמה רמות במערך הפרסום והשיווק הדיגיטלי של העסק. עוד היום!

קרא עוד »

עקבו אחרינו

+PRIMO PPC
השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם

שלחו לנו הודעה
ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם